Thursday, May 7, 2009

HARI YANG PANASS

Baru hari ini aku berkesempatan nak update blog....walau sebenarnya ari ni ada lagi satu join check ngan PROTON gak tp aku dah postponed ke esok plak.....(x der part cam ner nak wat).... Sepanjang minggu ni mmg x menang tangan di buatnya.... ari Isnin ke Tg Malim, Ari Selasa join check CMM ngan PROTON, smalam elok2 nak free skit dok update report join check CMM itu meletup plak satu issue yang buat semua orang kat Quality Department PANASSSS... Panas segalanya la..... PANASS sbb part yang jalan tuhh mmg part yang PANASSS... FR Carrier for PROTON EXORA..... PANAS hati ....PANASSS telinga lg sbb kena tahan sindiran bos department lain... ishh....PANASS sbb kena perli ngan boss lagi kui kui.... Puncanya.... boleh baca kat HARIYANGHANGAT . Ishh.... malu aku nak declare yang buat kes tuh budak section aku la walau pg tuhh aku dah remind tuk check barang yang kat production line....sadissss.....Tempiasnya mmg la kena batang hidung aku la jugak......walau sekerat ja badan aku kat section ni... skerat lagi kat section lagi satu....

Apa pun setiap yang terjadi kita mesti ambil pengajaran. According tu mamat nihh x de limit sample la n bla bla..... yang smmgnya klu pikiaq logik x boleh nak diterima akal.... tp sbgai bos aku admit juga la....mungkin itu masalah dia x leh wat keputusan (hmm ye ke...)

Maka di kesempatan hari yang sikit tenang ari nihh aku wat la meeting section kami yang juga dijoin oleh Sr. Exec aku. Tak banyak pon yang aku mintak... jadi lebih proaktif walau menda tu dah sampai production amik inisiatif.... jangan nak tunggu orang suap semua... klu x der tolong adakan menda yang x der... aku letak KPI 0 complaint on child part issue from production and QC Process n minimum 2 PDR issuance to vendor per month.... simple kan!

Ye la mmg simple.... tp bila jd bos kena tau cara nak ckap..... klu lembut sangat pong ...orang tak ikut... n klu terlebih pong orang tak ikut.... So far ok jer... aku minta feedback dia still leh bg. OK hope apa yang terjadi jadi pengajaran buat semua team yang terlibat termasuk la diri aku sendiri.

No comments: