Wednesday, September 9, 2009

Bihun Goreng Singapore jd Nasi Putih.....

He..he.. mesti semua orang pelik kan tengok tajuk bunyi mcm tuhh... takkan la bihun boleh jadi nasi kot....?

Yang sebenornya akibat kelalaian aku sendiri la kan aku tertinggal kunci rumah kat rumah. Hanya disedari tak bawak kunci bila sampai kat umah pengasuh jerr pukul 550pm... barang2 untuk masak bihun gireng singapore tuhh dah pun dibeli... sadiss gak la kan... sampai umah dalam kol 6pm singgah la dulu gerai k kiah seberang jalan beli serba sikit kuih untuk berbuka mana tau takut hubby tak sempat sampai sebelum berbuka.

Sementara tunggu hubby sampai dok dalam kereta saja sebab hujan pun renyai2 mujur sekejap saja... sbb anak2 dah meragam tak nak duduk dalam kereta lama2. Kluar sekejap amik angin bila hujan dah berenti.... Jiran sebelah rumah ajak masuk rumah dia tp segan la kan... sbb kita pun paham... time2 mcm nihh la sibuk sgt... x nak kaco la kan... lgpun dah x der hujan dah kan... lastly pukul 7pm hubby sampai... biasala.... kena leter la skit tp kira kurang sbb mungkin dia cool skit kot sbb masa tepon bgtau kata kunci tertinggal tuhh ada bgtau skali pengasuh ada order krepek... banyak la juga kan...

Dalam masa yang tinggal beberapa minit sebelum berbuka puasa tuh..sempat la masak nasi putih... masak air... hangatkan lauk2 yang ada sbb semalam masak sambal sotong ... sup ayam pun ada lagi... air asam ngan ikan pari bakar ada sikit lagi...hidang kuih2.. roti john... bancuh air...dekat2 nak bukak puasa ada jiran hantar nasi goreng kampung 2 pinggan... morehhh punya.... Alhamdulillah...

Pengajaran ayat: Jangan tinggal kunci rumah la...kan... semua tergendala...

2 comments:

Webmaster@Echam said...

Nasib baik abg tu balik keje awal. Kalo tak berbuka dalam kete lah jawabnyer.. hehhehe

Watierman said...

Nasib baik ada alternatif lain kalau tak..ok gak kan dapat moreh tu...rezeki murah di bulan yang mulia ni...Amin!